Wednesday, 3 September 2014

#Sintak

Assalamualaikum

Ehemmm ehemm , kasi bagus kotak suara dulu . Mesti hairan kan dan korang mesti tertanya-tanya apa ka benda tu #sintak yang aku letak dekat atas sekali tu dan kalau korang follower aku di instagram mestilah terlebih hairan sebab asal upload gambar mesti hashtag tu ada kan ? Haaaa itu ala-ala tagline la sepanjang kami pertandingan tu . Pusing mesti sintak , turun tangan mesti sintak yang penting sintak la . Huishh , belum kasi tahu pertandingan apa kan ? sepatutnya aku ni speaking ni macam dulu-dulu asal update entry terus jadi orang putih sesat tapi muka ndak macam orang putih pun tapi entry itu sudah di delete kan zaman pedajal time tu jadi delete la . Back to the stories , ok cenggini ceritanya setelah dipendekkan jalan ceritanya aku dan kawan-kawan aku yang lain telah diberi peluang untuk pergi ke Keningau selama 3 hari 2 malam untuk mewakili bahagian tenggara pertandingan choral speaking peringkat negeri Sabah . Paling last aku jalan jauh-jauh dengan kawan-kawan aku adalah masa aku tingkatan 2 dulu tu pun mewakili Lahad Datu untuk pertandingan lalu lintas shell  ini memang tidak boleh dilupakan . Persediaan team choral speaking memang kelam kabut lah sebab last minute baru diberi tahu kami dipilih mewakili negeri . Ok time ni memang excited+gila+risau+terkejut+happy sebab apa ? hellooo last kami menang hari tu berbulan-bulan yang lepas wokeyy and then kami fikirkan ok tiada pertandingan sudah sebab takda berita pun tentang choral speaking competition jadi oklah byebye sayonara adios amigoss sekalinya tuptup dooommm adalah pulakkk.. nasib baik kepala kami ni guna banyak hard disk segala pendrive la walaupun isinya tak full tapi bolehlah setakat ingat sikit-sikit script tu . Memang mula-mula tu memang banyak salah banyak lupa segalanya la banyak tapi alhamdulillah we managed to get our team ready in 5 days . Macam mana tak ready , wei satu orang pun takda masuk kelas belajar sepanjang 5 hari latihan tu. Turun pagi balik petang boleh dikatakan rutin harian setiap pelajar yang ikut choral speaking sama la . Tapi itulah curi-curi masa time latihan pun ada walaupun ketua cakap take 5 bukan take 5 sudah jadinya memang take 1 hour la . Truth to be told our discipline memang tidak berapa ok lah . 


Tuptaptuptap.. yeah hari isnin bertolak pergi Keningau tapi memang banyak masalah lah ada member yang tidak dapat ikut last minute ok lupakan fliphair dan ada jugak member baru yang ikut tapi memang sudah di train lah awal-awal . Kami ni dalam purata adalah dalam 40 orang termasuk 4 orang cikgu pengiring . Pemandu bas kami memang awesome habis lah , asal cakap kami mahu tengok ni blablabla terus dia tekan tu movie dan memang ramai lah yang tidur walaupun movie tu best tapi kalau mengantuk memang terus kalah lah . Habis semua orang bangun dari tidur movie pun habis , ada satu member suruh pasang lagu kan ada tv lcd jadi memang lah bukan pemandu tu yang pilih tapi kami yang melalak dekat belakang bukan itu .. yaaa..bukannn .. ya ..lagu itu.. lagu ini... itu lah antara lalakan kami sekeluarga hehehe . Dan yang best pasal ini dekat tv lcd tu ada d sediakan lirik lagu ala macam kalau tengok dekat youtube tu memang happening gila la sebab semua orang tahu lirik lagu tu kan kadang-kadang orang tu ingat melodi dia tapi lirik dia hampehh . Bas itu memang gegarrr la oleh kami tambah lagi dengan lagu hot hot hurmm memang la layannn .


Sampai Keningau memang macam orang yang jakun lah sebab ramai yang tidak pernah pergi sana . Aku pulak ni kali kedua aku pergi . Jalan dia memang kecik jadi sesuai untuk kereta sahaja tidak sesuai macam bas macam kami ni gedabak besarnya asal limpas sahaja memang orang tengok macam tidak pernah nampak bas besar huh . Adalah beberapa incident yang terjadi sepanjang kami berada di sana memang tidak pernah expect pun tapi bak kata orang putih expect the unexpected kan ? Termasuklah result choral speaking , memang puas hati lah kalau kami already give our best dan tidak salah tapi oleh kerana kesalahan satu orang jadi segala-segalanya jadi macam gelas kaca yang jatuh dan we try to fix it but it will never return back to its original shape . Memanglah first week tu perkara tu memang bukan mudah untuk tidak diungkit dan tidak dimention tidak dicakap tidak diumpat , alhamdulillah hari ni kami mampu memaafkannya tapi untuk melupakannya memang sangat susah . Hah , kepada yang tidak tahu apa apa cerita dari akar sampai tumbuh bunga ros jangan pandai cerita itu dan ini hanya team choral speakers sahaja tahu wokey *muka garang*

Sejuk-sejukkan lah segala anggota badan anda dari mata , hati , limpa , usus dengan melihat gambar kami ni ya ;)


Sebelum naik bas ..


Peserta nombor satu T_T *gegar lutut gegar tangan*


Satu lagi kalau tukar jadi Johan ok jugak 


Muka frust la sangat aku tu tapi kawan aku jak bagi senyuman manis berkaramel


Myionna dan Anis memang suka tayang muka seksi . Nisa pulak buat iklan dan Aku tayang muka bajet ayu 


Gambar potrait keluarga kecik


Pouty pouty 


Power puff the puffpuff girls bergabung 


Model bikini tapi bertshirt >.<


Lu diam bro 


Nisa : Sya rapat sikit rapat la 
Aku : Wei , nisa cepat dorang jalan sudah tu


Kali ni model apa pulak ?


Separuh candid separuh lagi ? hancusss


tangga pun tangga la 


Cermin pun cermin lah 


Muka sebelum pertandingan .. freshie look gitu 


Ok cepat-cepat siap 


Orang berucap kita buat apa ? Kita bergambar ...


Kabur-kabur pun ada guna jugak 


Eeee , saya tu pakai spek .. 


Peace aku memang total fail 


Ohh kiut miut nya kami 


U dont want , I want !


Tarikkkk


Tengok sini , semua ... eee budak sandakan pun tengok sini lah


Model tak cukup bajet di belakang 



Danial : Aku seksii 
Aku : Weii , seksa aku denn


Nombor 1 sangat 


Sana tarik sini tarik 


Memang kalau kamera kena serbu kan ? ee ada nombor 4 la itu budak keningau 


Tutuplah selagi mampu 


Mampu sangat 


Omgeeee


Sorry May , i look too sexy here XD


Lagi lagi kami 


Oh mak pocot kau meletoppp 


Cikgu lah dibelakang sila berikan senyuman semanis madu 


Sambil berjalan pun boleh selfie 


Memang boleh 

-------------Gambar akan diupdate lagi kalau rajin-------------

Alhamdulillah , memang sempat jugak aku habiskan entry hari ni tidak lah tergendala macam selalu sampai berkurun-kurun dekat draft . Trial sudah dekat jadi tolong lah diakan aku ya kepada sesiapa sahaja yang mengenali aku dan minta maaf kalau ada sebarang perkataan dalam entry ni ada yang buat orang tersinggung sebab aku ni memang jenis hentam keromoh . Huh tolong doakan aku spm tahun ni jugak ya manatau jadi future doctor , business woman , account etc .. Ok Assalamualaikum semua semoga hari-hari anda dipenuhi dengan cahaya keindahan amin . 


1 comment:

Muahhh ciked siapa yang komen